Blog Arşivi
-
▼
2010
(35)
-
▼
Şubat
(15)
- Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kul...
- Otomobillerin beyni
- Trafik canavarı artık kırmızı ışıkta geçemeyecek
- Araç lastiklerine yakıt değeri yazılacak
- Aracı 80 km hızla sür yakıttan tasarruf et.
- Emniyet’ten Tek plaka Uygulaması
- internet’li otomobiller dönemi
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- MARŞ MOTORU VE MARŞ MOTORU İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GE...
- Direksiyon Nedir? Nasıl Çalışır?
-
▼
Şubat
(15)
Etiketler
otomobil
araba
yeni otomobiller
307
citroen
kış
peugeot
206
207
308
407
599 gtb fiorano
acr
alarm
alfa romeo giulietta
amarok
amblem
antifiriz
aracı kışa hazırlamak
araç bakımı
araç satış işlemleri
astra
bakım
bass
bass kabini
benzin
black supra
bridgestone
buğu
c2
c3
c4
cam düğmesi
cam kesik kesik açılıyor
cam takılıyor
citroen ds3
değişik tasarım
drift
drift video
ds3
dünyada tek
en pahalı otomobiller
ferguson
ferrari
fiorano
fitil
ford
ford amblem
ford logo
ford modifiye
ford renkli logo
ford siyah logo
giulietta
hazırlık
honda fcx clarity
ikinci el
ikinci el traktör
ikinci el traktör fiyatları
kabin
kapı fitili
kapı sesi
kapı sorunu
kayan paspas
kazan
kendi bass kabini yapmak
kontak araba
kontak zor dönüyor
kutu
kışa hazırlamak
lastik
litre
massey
massey ferguson
massey ferguson fiyatları
massey fiyatları
mazot
motorin
motorlu taşıtlar vergisi
noter
opel
paspas
paspas kayıyor
paspas sorunu
performans
picasso
pickup
renk değiştirme
s60
satış işlemi
spor otomobil
supra
supra video
sıkışma
tasarruf
tata
toyota supra
traktör fiyatları
ucuz
ucuz araba
uyarı lambası
vergi
video
viper
viper acr-x
volkswagen
volvo
vw
woofer
woofer kabini
yakıt tasarrufu
yapım
yarışma
yaya
yeni
yeni araçlar
zor dönme
ödül
ödüllü
önlemler
1 Şubat 2010 Pazartesi
MARŞ MOTORU VE MARŞ MOTORU İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GEREKENLER.


Soğuk bir kış sabahında uyandınız ve işinize gitmek üzere aracınıza geçtiniz bu ana kadar her şey çok güzel marşa bastınız ve hiçbir ses yok oda ne? Motor ateşleme yapmıyor usta çağırdınız ve ağabeycim marş motoru arızalı dedi hiç anlamaz bir edayla sizde cevap verdiniz nesi varmış ?? usta size anlatmaya başladı ancak kavramlar çok uzak ne dediğini hiç anlamadınız merak etmeyin uzman size bu konuda da yardımcı olacak marş motoru ile ilgili bilinmesi gereken her şey burada !!!
Marş motoru, akümülatörden aldığı elektrik enerjisiyle çalışan ve motordaki ilk hareketi sağlayan sistemdir. Kontağın çevrilmesiyle harekete geçirilen marş motoru krank miline bağlı olan volan dişlilerinin dönmesini, yakıt-hava karışımının motora dolmasını ve pistonların ilk hareketini yapmasını sağlar.Bazı küçük motorları, örneğin; jeneratörleri çalıştırırken krank mili kasnağına bağlı bir ipin çekilmesiyle ya da motosikletlerde olduğu gibi ayağımızla pedala basarak ilk hareketi veririz ve marş motorunun görevini üstlenmiş oluruz.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
Standart bir aracın en fazla enerji tüketen parçası marş motorudur. Bu nedenle marşa bastığınızda aracın farlarında ve iç ışıklandırmasında bir kısılma olur. O yüzden marş motorunun önerilen maksimum çalıştırılma süresi 10 saniyedir. Eğer 10 saniyeden fazla çalıştırılırsa akümülatördeki bütün elektriği boşaltır. Ayrıca marş motorunun pistonları faaliyete geçirmekten başka bir işlevi olmadığı için yapımında genellikle hafif malzemeler kullanılır. Bu da marş motorunun uzun süreli çalışmalara dayanaklı olmadığı anlamına gelir.
Önemli bir husus da motor hareket halindeyken kesinlikle marş motoru çalıştırılmaması gerektiğidir. Aksi takdirde volan dişlileri zarar görebilir.
Marş motoru çalışmıyorsa;
• Akü boşalmış olabilir.
• Akü kutup başları gevşemiş ya da çıkmış olabilir.
• Akü kutup başları paslanmış olabilir.
• Şase bağlantı noktaları gevşemiş olabilir.
• Marş motorunun kömürü bitmiş olabilir.
• Marş motoru arızalanmış olabilir.
Marş motoru çalışıyor fakat motor çalışmıyorsa;
• Ateşleme veya yakıt sisteminde arıza olabilir.
• Marş dişlisi veya Volan dişlisi aşınmış olabilir.
• Akünün, marş motorunu çalıştırmada yetersiz kaldığı durumlarda başka bir aracın aküsüyle paralel olarak bağlanan takviye kabloları sayesinde motor çalıştırılabilir. Eğer bu mümkün değilse kontak açılarak, araç ikinci vitesteyken yitilerek belli bir süre hızlandırılır ve debriyaj aniden bırakılarak motor çalıştırılır. Ancak bu her zaman son çare olmalıdır çünkü bu uygulama triger kayışına zarar verebilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder