Blog Arşivi
-
▼
2010
(35)
-
▼
Şubat
(15)
- Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kul...
- Otomobillerin beyni
- Trafik canavarı artık kırmızı ışıkta geçemeyecek
- Araç lastiklerine yakıt değeri yazılacak
- Aracı 80 km hızla sür yakıttan tasarruf et.
- Emniyet’ten Tek plaka Uygulaması
- internet’li otomobiller dönemi
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- MARŞ MOTORU VE MARŞ MOTORU İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GE...
- Direksiyon Nedir? Nasıl Çalışır?
-
▼
Şubat
(15)
Etiketler
otomobil
araba
yeni otomobiller
307
citroen
kış
peugeot
206
207
308
407
599 gtb fiorano
acr
alarm
alfa romeo giulietta
amarok
amblem
antifiriz
aracı kışa hazırlamak
araç bakımı
araç satış işlemleri
astra
bakım
bass
bass kabini
benzin
black supra
bridgestone
buğu
c2
c3
c4
cam düğmesi
cam kesik kesik açılıyor
cam takılıyor
citroen ds3
değişik tasarım
drift
drift video
ds3
dünyada tek
en pahalı otomobiller
ferguson
ferrari
fiorano
fitil
ford
ford amblem
ford logo
ford modifiye
ford renkli logo
ford siyah logo
giulietta
hazırlık
honda fcx clarity
ikinci el
ikinci el traktör
ikinci el traktör fiyatları
kabin
kapı fitili
kapı sesi
kapı sorunu
kayan paspas
kazan
kendi bass kabini yapmak
kontak araba
kontak zor dönüyor
kutu
kışa hazırlamak
lastik
litre
massey
massey ferguson
massey ferguson fiyatları
massey fiyatları
mazot
motorin
motorlu taşıtlar vergisi
noter
opel
paspas
paspas kayıyor
paspas sorunu
performans
picasso
pickup
renk değiştirme
s60
satış işlemi
spor otomobil
supra
supra video
sıkışma
tasarruf
tata
toyota supra
traktör fiyatları
ucuz
ucuz araba
uyarı lambası
vergi
video
viper
viper acr-x
volkswagen
volvo
vw
woofer
woofer kabini
yakıt tasarrufu
yapım
yarışma
yaya
yeni
yeni araçlar
zor dönme
ödül
ödüllü
önlemler
5 Şubat 2010 Cuma
Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumlar -6-

Yağmurlu HavadaSilecekleri çalıştırmaktan kaçınılmamalı, eskimesini engellemek için ön cam tamamen kapandıktan sonra çalıştırılmamalıdır çünkü bilinen görüşün aksine sileceklerin lastikleri çalışarak eskimez. Görüşünüzün kapandığı bir, iki saniye bile son derece vahim sonuçlar doğurabilir.Silecekler sollama esnasında son hızda çalıştırılmalıdır.Kalorifer sistemi ve arka cam rezistansları çalıştırılmalı gerekirse bir bez ile ön cam silinerek görüş alanı yaratılmalıdır.Genellikle unutulan bir husus araç havalandırmalarında bulunan sirkilasyonun araç içi araç dışı düğmesinin yağmurlu havalarda araç dışı olarak ayarlanması gerektiği unutulmamalıdır aksi halde araç içerisinde bulunan camlar buharlanacaktır. Bir bezle silseniz dahi 3-5 saniye içerisinde tekrar buharlanacaktır. Uzmandan bir tavsiye kesinlikle camlar buharlanınca bezle silmeyiniz mümkün olabildiği ölçüde havalandırma yardımı ile siliniz.. .
Gündüz dahi olsa kısa farlar yakılmalıdır.Kısa aralıklarla araç güvenli bir yerde durdurularak ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları silinmelidir.Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır.Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir.Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır.Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır. Özellikle lastiklerinizin dış derinliği 3 mm’den az ise öndeki aracın lastik izleri takip edilerek kayma riski azaltılabilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder