Blog Arşivi
-
▼
2010
(35)
-
▼
Şubat
(15)
- Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kul...
- Otomobillerin beyni
- Trafik canavarı artık kırmızı ışıkta geçemeyecek
- Araç lastiklerine yakıt değeri yazılacak
- Aracı 80 km hızla sür yakıttan tasarruf et.
- Emniyet’ten Tek plaka Uygulaması
- internet’li otomobiller dönemi
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- MARŞ MOTORU VE MARŞ MOTORU İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GE...
- Direksiyon Nedir? Nasıl Çalışır?
-
▼
Şubat
(15)
Etiketler
otomobil
araba
yeni otomobiller
307
citroen
kış
peugeot
206
207
308
407
599 gtb fiorano
acr
alarm
alfa romeo giulietta
amarok
amblem
antifiriz
aracı kışa hazırlamak
araç bakımı
araç satış işlemleri
astra
bakım
bass
bass kabini
benzin
black supra
bridgestone
buğu
c2
c3
c4
cam düğmesi
cam kesik kesik açılıyor
cam takılıyor
citroen ds3
değişik tasarım
drift
drift video
ds3
dünyada tek
en pahalı otomobiller
ferguson
ferrari
fiorano
fitil
ford
ford amblem
ford logo
ford modifiye
ford renkli logo
ford siyah logo
giulietta
hazırlık
honda fcx clarity
ikinci el
ikinci el traktör
ikinci el traktör fiyatları
kabin
kapı fitili
kapı sesi
kapı sorunu
kayan paspas
kazan
kendi bass kabini yapmak
kontak araba
kontak zor dönüyor
kutu
kışa hazırlamak
lastik
litre
massey
massey ferguson
massey ferguson fiyatları
massey fiyatları
mazot
motorin
motorlu taşıtlar vergisi
noter
opel
paspas
paspas kayıyor
paspas sorunu
performans
picasso
pickup
renk değiştirme
s60
satış işlemi
spor otomobil
supra
supra video
sıkışma
tasarruf
tata
toyota supra
traktör fiyatları
ucuz
ucuz araba
uyarı lambası
vergi
video
viper
viper acr-x
volkswagen
volvo
vw
woofer
woofer kabini
yakıt tasarrufu
yapım
yarışma
yaya
yeni
yeni araçlar
zor dönme
ödül
ödüllü
önlemler
9 Şubat 2010 Salı
Araç lastiklerine yakıt değeri yazılacak

Artık buzdolaplarına enerji tüketim sınıfının yazıldığı gibi araç lastiklerine de yakıt tüketimine etkisi yazılacak. Zaman'ın haberine göre, 2012'den itibaren Avrupa, lastikte enerji kodu uygulamasına geçecek. Otomobil üreticileri Avrupa Birliği Komisyonu'nun 2012'de uygulamaya koyacağı 120 gram karbondioksit barajının altında tutmak için motor ile lastikler üzerinde çalışıyor. Hep performans ve güvenlik yönüyle öne çıkan lastikler artık tasarruf sağlayan yönleriyle de rekabete girecek. Lastik almaya giden müşteri hangi lastiğin daha az yakıt tüketimi sağladığını görebilecek. Uygulama Avrupa Birliği ile birlikte Türkiye'de de geçerli olacak. Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan Türkiye'de bu tasarruf daha da önem kazanıyor.
1992 yılından beri enerji koruyan lastikler üreten dünya devi Michelin'in Türkiye sözcüsü Sertan Akçagöz, lastiğin hamurunda kullanılan özel malzemeler ve sırt desenlerine göre yakıt tüketiminin değiştiğini söyledi. Lastik dendiğinde daha çok performans, hız ya da güvenlik konularının öne çıktığını belirten Akçagöz, "Bunlar artık iyi düzeyde sağlanabiliyor. Ancak, otomotiv üreticileri araçların daha az yakıt tüketmesi için yeni teknolojiler geliştiriyor. Bu noktada lastikler kilit rol oynuyor. Doğru lastikle ciddi ekonomi sağlamak mümkün. 2012 yılından itibaren Avrupa'da ve Türkiye'de lastikler üzerinde tıpkı buzdolabında olduğu gibi enerji kodu zorunluluğu da bunu hedefliyor. Yani fiyatı daha ucuz bile olsa lastiğin uzun vadede sağlayacağı ekonomi dikkate değer olacak. Yapılan çalışmalar enerji koruyan lastiklerle ciddi yakıt tasarrufu sağlanabildiğini ortaya koydu." diye konuştu.
Türkiye'de son dönemde Uzakdoğu menşeli markalarla birlikte lastik markası sayısı 50'ye yaklaştı. Sadece binek otomobilde 7,5 milyon lastik talebinin olması üreticilerin iştahını artırıyor. Sektörde dünyada birinci, Türkiye'de ise üçüncü sırada olduklarını belirten Sertan Akçagöz, lastik pazarıyla ilgili ilginç bir gözlemde bulundu: "Lastik tercihinde otomobilden farklı bir profil çıkıyor. Aracı oldukça mütevazı olan biri bile biraz daha fazla ödeyip iyi marka bir lastik alabiliyor. Bu, özellikle lastiğin güvenlik konusunda ortaya koyduğu imajın bir sonucu. Türkiye'de iyi eğitimli ama çok para kazanmayan önemli bir kesim var. Pahalı araç alamasa da lastiğinden ödün vermiyor."
4 lastiğin otomobilin toplam maliyeti içinde ciddi bir yer tutmadığını söyleyen Akçagöz, buna rağmen pahalı bir ekipman gibi algılandığını dile getirdi. "Aslında ortalama bir otomobilin 2,5-3 depo yakıt bedeliyle 4 lastik alınabiliyor. Üstelik yeni lastiklerle güvenlik ve performansınızın yanı sıra yakıt tasarrufunuz da artıyor." diyen Akçagöz, yapılan kilometreye bağlı olarak ortalama üç yılda bir lastiğin yenilenmesi gerektiğini ifade etti.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder