Blog Arşivi
-
▼
2010
(35)
-
▼
Şubat
(15)
- Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kul...
- Otomobillerin beyni
- Trafik canavarı artık kırmızı ışıkta geçemeyecek
- Araç lastiklerine yakıt değeri yazılacak
- Aracı 80 km hızla sür yakıttan tasarruf et.
- Emniyet’ten Tek plaka Uygulaması
- internet’li otomobiller dönemi
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumla...
- MARŞ MOTORU VE MARŞ MOTORU İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GE...
- Direksiyon Nedir? Nasıl Çalışır?
-
▼
Şubat
(15)
Etiketler
otomobil
araba
yeni otomobiller
307
citroen
kış
peugeot
206
207
308
407
599 gtb fiorano
acr
alarm
alfa romeo giulietta
amarok
amblem
antifiriz
aracı kışa hazırlamak
araç bakımı
araç satış işlemleri
astra
bakım
bass
bass kabini
benzin
black supra
bridgestone
buğu
c2
c3
c4
cam düğmesi
cam kesik kesik açılıyor
cam takılıyor
citroen ds3
değişik tasarım
drift
drift video
ds3
dünyada tek
en pahalı otomobiller
ferguson
ferrari
fiorano
fitil
ford
ford amblem
ford logo
ford modifiye
ford renkli logo
ford siyah logo
giulietta
hazırlık
honda fcx clarity
ikinci el
ikinci el traktör
ikinci el traktör fiyatları
kabin
kapı fitili
kapı sesi
kapı sorunu
kayan paspas
kazan
kendi bass kabini yapmak
kontak araba
kontak zor dönüyor
kutu
kışa hazırlamak
lastik
litre
massey
massey ferguson
massey ferguson fiyatları
massey fiyatları
mazot
motorin
motorlu taşıtlar vergisi
noter
opel
paspas
paspas kayıyor
paspas sorunu
performans
picasso
pickup
renk değiştirme
s60
satış işlemi
spor otomobil
supra
supra video
sıkışma
tasarruf
tata
toyota supra
traktör fiyatları
ucuz
ucuz araba
uyarı lambası
vergi
video
viper
viper acr-x
volkswagen
volvo
vw
woofer
woofer kabini
yakıt tasarrufu
yapım
yarışma
yaya
yeni
yeni araçlar
zor dönme
ödül
ödüllü
önlemler
1 Şubat 2010 Pazartesi
Araç Kullanırken Başınıza Gelebilecek Özel Durumlar ..

Otomobil kullanırken başınıza hiç beklenmedik bir iş geldi. Ne yapacağım diye paniklemeden önce mutlaka uzmanın tavsiyelerini bir kere okumanız yeterli olacaktır.
Kaymanın Kontrolü
Araçlarda kayma lastiklerin yeri tutmamasından dolayı meydana gelir.
Kaymanın önlenebilmesi çeşitli faktörlere bağlıdır:
Aracın önden veya arkadan çekişli olması; kaymaya neden olan yol yüzeyinin kaplı olduğu malzeme veya üzerine yayılmış olan materyalin cinsi (kum, yağ, kar, çiğ, vs.) kaymanın şiddetini ve yönünü etkiler. Bunlar araçta başlayan kaymayı önleme açısından önemlidir.
Arkadan Çekişlilerde:
Arkadan çekişli araçlarda kayma aracın arka kısmının sağa veya sola savrulmasıyla meydana gelir. Aracın arka kısmı, ön kısma doğru hareket ederek bazı hallerde tamamen dönmesine ve kontrolün tümüyle kaybolmasına yol açar. Bu gibi durumlar, virajlara, aracın yeri tutma limitlerinin çok üstünde girildiğinde veya viraj içinde kuvvetli fren yapıldığında meydana gelir.
Araçtaki kaymayı kontrol altına almak için:
Ayağınızı gaz pedalından çekin. Kesinlikle frene dokunmayın. Kayma anı frenden dolayı meydana gelmiş ise Ayağınızı fren pedalından çekin. Debriyaja basmayın ve direksiyonu çok hafif bir şekilde tutun.
Direksiyonu aracın arka kısmının kaydığı yöne doğru çevirin. Aracın arkası sağa doğru savrulmuş ise direksiyonu sağa doğru çevirin. Direksiyonu çok fazla turda kaymanın olduğu tarafa doğru çevirmekte iyi değildir. Araç bu kez ters yöne savrulabilir. Bu yüzden direksiyondaki hareketler kontrollü ve yumuşak olmalıdır.Önden Çekişlilerde:Önden çekişli araçlarda kaymaya aracın çok hızlı ve ani gazlamalarla -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat yükseltilmesiyle meydana gelir.
Bu durumda:
Debriyaj ve fren pedallarından uzak durun (Dokunmayın).
Aracın direksiyonunu dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin ve sert hareketlerden sakının.
Aracı durdurmaya çalışmayın, gaz pedalına yavasça basıp çekerek aracın öne olan ivmesini kontrol altına alın.Dört tekerlek Çekişlilerde:Dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir. Kaygan zemin üzerinde ani fren aracın tekerleklerinin kilitlenmesine ve aracın kilitlenmesine neden olur.
Kontrol altına alabilmek için:
Fren pedalından ayağınızı çekin, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın.
Debriyaj pedalına dokunmayın.
Direksiyon hakimiyetini tekrar ele aldığınızda, direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin.
Frenleri yavaş bir biçimde pompalayarak aracın durmasını sağlayın.
Kaymanın Kontrolü
Araçlarda kayma lastiklerin yeri tutmamasından dolayı meydana gelir.
Kaymanın önlenebilmesi çeşitli faktörlere bağlıdır:
Aracın önden veya arkadan çekişli olması; kaymaya neden olan yol yüzeyinin kaplı olduğu malzeme veya üzerine yayılmış olan materyalin cinsi (kum, yağ, kar, çiğ, vs.) kaymanın şiddetini ve yönünü etkiler. Bunlar araçta başlayan kaymayı önleme açısından önemlidir.
Arkadan Çekişlilerde:
Arkadan çekişli araçlarda kayma aracın arka kısmının sağa veya sola savrulmasıyla meydana gelir. Aracın arka kısmı, ön kısma doğru hareket ederek bazı hallerde tamamen dönmesine ve kontrolün tümüyle kaybolmasına yol açar. Bu gibi durumlar, virajlara, aracın yeri tutma limitlerinin çok üstünde girildiğinde veya viraj içinde kuvvetli fren yapıldığında meydana gelir.
Araçtaki kaymayı kontrol altına almak için:
Ayağınızı gaz pedalından çekin. Kesinlikle frene dokunmayın. Kayma anı frenden dolayı meydana gelmiş ise Ayağınızı fren pedalından çekin. Debriyaja basmayın ve direksiyonu çok hafif bir şekilde tutun.
Direksiyonu aracın arka kısmının kaydığı yöne doğru çevirin. Aracın arkası sağa doğru savrulmuş ise direksiyonu sağa doğru çevirin. Direksiyonu çok fazla turda kaymanın olduğu tarafa doğru çevirmekte iyi değildir. Araç bu kez ters yöne savrulabilir. Bu yüzden direksiyondaki hareketler kontrollü ve yumuşak olmalıdır.Önden Çekişlilerde:Önden çekişli araçlarda kaymaya aracın çok hızlı ve ani gazlamalarla -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat yükseltilmesiyle meydana gelir.
Bu durumda:
Debriyaj ve fren pedallarından uzak durun (Dokunmayın).
Aracın direksiyonunu dönmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin ve sert hareketlerden sakının.
Aracı durdurmaya çalışmayın, gaz pedalına yavasça basıp çekerek aracın öne olan ivmesini kontrol altına alın.Dört tekerlek Çekişlilerde:Dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir. Kaygan zemin üzerinde ani fren aracın tekerleklerinin kilitlenmesine ve aracın kilitlenmesine neden olur.
Kontrol altına alabilmek için:
Fren pedalından ayağınızı çekin, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın.
Debriyaj pedalına dokunmayın.
Direksiyon hakimiyetini tekrar ele aldığınızda, direksiyonu düz tutarak aracı normal konumuna getirin.
Frenleri yavaş bir biçimde pompalayarak aracın durmasını sağlayın.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder