Blog Arşivi
-
▼
2010
(35)
-
▼
Ocak
(19)
- Park Etme Teknikleri ile Yakıt Tasarrufu
- Tutanaksız ve Fotoğraf Makinesiz Yola Çıkmayın!
- Aracınızın yüzde 35 daha az yakıt tüketmesini iste...
- Motorunuz su kaynatırsa ne yapmalı?
- Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler Nasıl Ç...
- Sürücülere kış uyarısı!!!
- Tek şarjla 400 km
- Otomobiliniz ilk günkü gibi olabilir.
- İkinci El Otomobil Satarken Bunlara Dikkat
- Otomobil Amblemleri ve Anlamları
- Paslanma Ve Çürümeye Karşı Otomobilinizin Bakımı.
- Viraj Alma Teknikleri
- Deprem Sırasında Araba Kullanırken Ne Yapmalısınız?
- ARAÇ TEMİZLİĞİ NASIL YAPILIR, ARAÇ NASIL YIKANIR?
- DİZEL OTOMOBİLİN PÜF NOKTALARI
- Film camlar ölüme yol açıyor
- Hyundai i30, Avustralya’da “Yılın Otomobili” seçildi
- Kazayı Hisseden CR-V
- Motorlu taşıtlar vergisi birinci taksit
-
▼
Ocak
(19)
Etiketler
Sürücülere kış uyarısı!!!

Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma Önleme ve Uygulama Merkezi Emekli Müdürü, Türkiye Kazalarını Önleme Derneği Konya Şube Başkanı Prof. Dr. Ömer Halis Tombaklar, açıklamada, ülke genelinde kar yağışı ve soğuk havaların başladığını hatırlatarak, sürücüleri kış şartları karşısında duyarlı olmaları için uyardı.
Kışın araç kullanan sürücülerin herşeyden önce araçların kışlık bakımlarını eksiksiz yaptırmaları gerektiğini belirten Prof. Dr. Tombaklar, araçlarda zincir, çekme halatı ve takoz bulundurulmasının, olası aksiliklerde sürücüye yardımcı olacağını ifade etti.
Kışın gerekmedikçe gece yolculuk yapılmaması uyarısında bulunan Prof. Dr. Tombaklar, şunları söyledi:
‘Kışın araç lastiği seçimi de büyük önem taşıyor. 1 Aralıktan 31 Marta kadar olan dönemde mutlaka kış lastiği kullanılmalıdır. Kış lastiği 5-10 santimetreye kadar karda aracın güvenli sürüş yapmasını sağlayacağı gibi, sıcaklığın -30 dereceye kadar düştüğü bu dönemde yumuşak lastik özelliğiyle tutunmayı artıracaktır.’
Prof. Dr. Tombaklar, kışın lastiklerin yeterli olmadığı durumlarda zincir takılması gerektiğini, pek çok kişinin uygulamasının aksine, karda lastiklerin havasının indirilmesinin güvenli sürüş için yarar sağlamayacağını vurguladı.
Kış aylarında dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birinin de yüksek rakımlı bölgeler, köprü ve viyadüklerden geçilirken karşılaşılabilecek gizli buzlanma olduğuna dikkati çeken Prof. Dr. Tombaklar, şunları kaydetti:
‘Köprü ve viyadüklerde araçtan aşağı inilip ya da sol ayak yere basılarak gizli buzlanma olup olmadığı kontrol edilmelidir. Soğunun gizli buzlanmaya neden olduğu köprü ve viyadük gibi yerlerde gizli buzlanma tehlikesi varsa fren yapılmamalı, vites yumuşak bir geçişle küçültülmeli, araç otomatik vites ise ayak gazdan yavaşça çekilmelidir. Buzlanmış camlar için buz çözücü spreyler kullanılmalı, camdaki buzu çözmek için kesinlikle sıcak su dökülmemelidir, yoksa cam patlayabilir. Bunun yerine camdaki buzu çözmek için normal su da kullanılabilir.’
0 yorum:
Yorum Gönder