15 Ocak 2010 Cuma

DİZEL OTOMOBİLİN PÜF NOKTALARI


Türkiye'de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken sağlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor.

Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.

Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz " motorin deseniz bile pompacılar kurşunsuz "gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.

Motor soğukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır.

Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.

Dizel araç bakımlarıda benzinli araç bakımlarından daha ağır olduğunu düşünürsek tüketilen yakıt ile yapılan karın bakım esnasında gittiği aşikardır . Parça değişiminde bütün motor bloğunun inip yeniden takılacağının unutulmaması gerekemekte.. Bununda maliyeti başlı başına bir külfiyet...

İkinci elde dizel araç kullanıcılarının 2. sene sonunda araçlarının 70.000 km ye geldiğinde yenileme gayretlerini bilmeyen yoktur.. Ozaman neden dizel ???


Dizel araba alacaklara uzmandan tavsiye mutlaka senelik kaç km yapılacağı hesaplandıktan sonra bu araçlar tercih edilmelidir.

0 yorum: