Blog Arşivi
-
▼
2009
(25)
-
▼
Aralık
(17)
- Massey ferguson fiyatları
- İkinci el satış işlemlerini noterler mi yapacak?
- Uyarı Lambalarının Anlamları
- AZ YAKIT TÜKETMENİN PÜF NOKTALARI...
- Kış Aylarında Otomobil Bakımının Önemi
- Honda FCX Clarity Avrupa'da da Satışa Sunuluyor
- En Ucuz Araba - Tata Nano
- FORD ESCORT ARKA KOLTUK SORUNU!!
- PEUGEOT 307 - aracın genel özellikleri
- OPEL ASTRA ARACINIZIN İÇ LAMBASI VE CAMLARI
- Yaya alarm sistemli Volvo S60
- Viper SRT-10 ACR-X
- Citroen DS3
- Bridgestone dan ödüllü yarışmalar
- Alfa Romeo Giulietta
- 1.2 milyon euro luk Ferrari
- Yeni Volkswagen Amarok
-
▼
Aralık
(17)
Etiketler
otomobil
araba
yeni otomobiller
307
citroen
kış
peugeot
206
207
308
407
599 gtb fiorano
acr
alarm
alfa romeo giulietta
amarok
amblem
antifiriz
aracı kışa hazırlamak
araç bakımı
araç satış işlemleri
astra
bakım
bass
bass kabini
benzin
black supra
bridgestone
buğu
c2
c3
c4
cam düğmesi
cam kesik kesik açılıyor
cam takılıyor
citroen ds3
değişik tasarım
drift
drift video
ds3
dünyada tek
en pahalı otomobiller
ferguson
ferrari
fiorano
fitil
ford
ford amblem
ford logo
ford modifiye
ford renkli logo
ford siyah logo
giulietta
hazırlık
honda fcx clarity
ikinci el
ikinci el traktör
ikinci el traktör fiyatları
kabin
kapı fitili
kapı sesi
kapı sorunu
kayan paspas
kazan
kendi bass kabini yapmak
kontak araba
kontak zor dönüyor
kutu
kışa hazırlamak
lastik
litre
massey
massey ferguson
massey ferguson fiyatları
massey fiyatları
mazot
motorin
motorlu taşıtlar vergisi
noter
opel
paspas
paspas kayıyor
paspas sorunu
performans
picasso
pickup
renk değiştirme
s60
satış işlemi
spor otomobil
supra
supra video
sıkışma
tasarruf
tata
toyota supra
traktör fiyatları
ucuz
ucuz araba
uyarı lambası
vergi
video
viper
viper acr-x
volkswagen
volvo
vw
woofer
woofer kabini
yakıt tasarrufu
yapım
yarışma
yaya
yeni
yeni araçlar
zor dönme
ödül
ödüllü
önlemler
20 Aralık 2009 Pazar
PEUGEOT 307 - aracın genel özellikleri

(araca kötü diyenlere!!) Genel Bilgiler
Peugeot'nun kompakt sınıftaki temsilcisi 306'nın yerini alan 307, ilk olarak geçtiğimiz mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Peugeot'nun T5 adını verdiği programın ilk ürünü olarak ortaya çıkan 307'nin şimdilik sadece üç ve beş kapılı hatchback karoser seçenekleri var. Peugeot 307'de 1.6 litre 110 HP ve 2.0 litre 138 HP'lik benzinli, 2.0 litre 90 HP'lik Common-Rail teknolojili turbo dizel motorlar bulunuyor. 307'de beş ayrı donanım seçeneği sunuluyor.
Karoser, iç mekan
Peugeot 307, 4202 mm'lik uzunluğu, 1746 mm'lik genişliği, 1510 mm'lik yüksekliği ve 2610 mm'lik aks mesafesiyle kompakt hatchbackler arasında en büyük boyutlara ve en geniş iç hacme sahip. Yerini aldığı 306 modelinden 17 cm daha uzun olan otomobil, yüksek tavan yapısı ve öne doğru eğimli camlarıyla bir minivanı andırıyor. Önde ve arkada olduğu gibi yanlarda da büyük camlara sahip olan 307'nin ön kapısında kelebek camı gibi kesme bulunuyor. Otomobilin ön çamurlukları, tıpkı Renault Clio'da olduğu gibi plastikten üretilmiş. Otomobilin ağırlığını düşüren plastik çamurluklar, küçük çarpmalarda esneyerek onarım giderlerini düşürüyor. Oldukça geniş açılan kapılardan geçilen iç mekanda sürücü ve yolcuları umulmadık derecede kalite karşılıyor. Bir üst segmentin malzeme kalitesine sahip iç mekanda kokpit ve kapı içlerindeki malzeme, BMW 3 Serisi ve Alfa 147'yi çağrıştırıyor. Plastik kalitesi yüksek kokpitte kumanda düğmeleri orta konsolda ergonomik konumlandırılmış. Aydınlatma sisteminin kumandaları Alman otomobillerinde olduğu gibi direksiyonun sol tarafına yerleştirilmiş. Ford'un yeni Mondeo'yu tasarlarken izlediği yoldan giden Peugeot, 307'yi geliştirirken kompakt sınıfın en çok satan modeli Golf’ü örnek almış. 307'nin kokpitindeki gösterge tablosu, kapı içlerindeki cam kumandaları Volkswagen modellerini çağrıştırıyor. 307'nin 17.5 litrelik soğutmalı torpido gözünde meşrubat şişe ve kutuları için yer bulunuyor. Peugeot 307'nin ön ve arka koltuklarında oturma alanı, omuz, baş ve diz mesafeleri oldukça iyi. Sürücü koltuğunun yükseklik ayarı, tıpkı VW Golf’te olduğu gibi kapı tarafındaki kolla kolayca ayarlanıyor. İç mekanda çok sayıda kullanışlı gözün olması yararlı. Özellikle kapı içindeki gözler çok geniş. Peugeot 307'nin 341 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların asimetrik olarak katlanmasıyla 1330 litreye kadar genişletilebiliyor.
Motor, performans
Peugeot 307'nin alüminyum ön kaputunun altında PSA grubunun yeni geliştirdiği 1.6 litrelik 16 supaplı motor bulunuyor. Peugeot mühendisleri, 1587 cc hacmindeki 4 silindirli, üstten çift eksantrikli motoru 307'ye uygularken maksimum tork ve maksimum gücün elde edildiği devirleri ağır karosere göre yeniden düzenlemişler. 307 XS'in motoru, 5800 d/d'de 110 HP güç ve 3900 d/d'de 147 Nm tork üretiyor. Alt devirleri çok canlı olmayan motor, 4000 d/d civarında canlanıyor ve gerçek performansını 6000 d/d düzeyine kadar sergiliyor. Rölantide ve sakin kullanımlarda oldukça sessiz olan motorun gürültü seviyesi üst devirlerde yükseliyor. Peugeot 307’nin Ford Focus'la büyük benzerlik gösteren şanzıman oranları, düşük tüketim sağlarken performanslı kullanımlara biraz engel oluyor. Ancak tercih edilen kısa diferansiyel dişlisi sayesinde yeterince atak bir kullanım sağlanmış. Yaptığımız hızlanma testlerinde Peugeot 307, 0-100 km/s hızlanmasını 11.4 saniyede, 0-400 metre hızlanmasınıysa 17.9 saniyede gerçekleştirdi. Bu değerler otomobilin ağırlığı ve uzun şanzıman oranlan göz önünde bulundurulduğunda normal. 190 km/s'lik maksimum hızına ulaşmakta zorlanmayan 307, ara hızlanma ölçümlerinde de yine rakipleri Focus ve Golf’le benzer performans sergiledi. Aslında 307'nin motoru rakiplerinden 10 HP daha güçlü ancak 1193 kg'lık ağırlığı da Focus'tan (1077 kg) 113 kg, Golf’ten (1132 kg) 61 kg daha fazla. Peugeot 307, 60-100 km/s ara hızlanmasını dördüncü viteste 11.8, beşinci vitesteyse 16.4 saniyede gerçekleştirdi. 90-120 km/s ara hızlanmasınıysa dördüncü viteste 10.2, beşinci viteste 15.4 saniyede tamamladı. Test süresince 100 km'de ortalama 8.2 litre yakıt tüketen 307, 60 litrelik depo kapasitesiyle 731 km'lik menzile ulaşabiliyor.
Kullanım, konfor
Peugeot 307, yüksek tavan yapısı ve büyük camları sayesinde bir üst sınıftaki otomobiller kadar ferah iç mekan sunuyor. Peugeot 307, Fransız otomobillerinin tipik süspansiyonuna sahip. Konfor düzeyi yüksek olan otomobilin süspansiyon sistemi darbeleri emerken gürültülü çalışıyor. Önde MacPherson tip helezon yaylı, bağımsız, stabilizatör çubuklu, arkada bağımsız, torsiyon çubuklu, helezon yaylı, stabilizatörlü süspansiyon sistemine sahip olan 307, yere sağlam basıyor. Düz gidişte stabilitesi yüksek olan otomobil, virajlarda da diğer birçok Peugeot modelinden alışık olduğumuz iyi tutunma özellikleri gösteriyor. Ancak büyük karoseri ve yüksek yapısı nedeniyle ani ağırlık transferlerini pek sevmeyen otomobil, hız artırılarak dönülen virajlarda zorlanmaya devam edilirse arkadan kolay kopuyor. Gerçi izine kolay döndürülebiliyor ama 307'nin ani direksiyon hareketlerini sevmediği kesin. Normal bir kullanıcı için viraj performansıysa yeterince iyi. Peugeot 307'nin malzeme kalitesinin belirgin şekilde artmasına karşın işçilik kalitesinin zayıf olması iç mekanda bir takım rahatsız edici seslerin duyulmasına neden oluyor. Düşük hızlarda dahi duyulan tıkırtılar, yüksek hızlarda rüzgar sesinin üzerine çıkabiliyor. Kimi malzemelerde de montaj noktalarındaki aralıklar, 307'nin kalitesini gölgeliyor. Kumanda elemanları genel olarak kullanışlı. Özgün bir yapısı olmamasına karşın kapı kolçağındaki ayna ve cam kumandaları pratik. Keza direksiyon kolonundaki müzik sistemi kumandası da diğer Peugeot modellerindekilere göre geliştirilerek daha kullanışlı hale getirilmiş. Ancak sigara içen sürücüler, kokpitte vites kolunun önüne denk gelen küllükten hoşlanmayabilir. İç mekanda özellikle koltukların ayarı hayli kolay. Yan destekleri yeterince iyi olan koltukların orta sertlikteki dolgu malzemesi uzun yolculuklarda yorulmayı engelliyor. Gerek rölantide, gerekse sakin kullanımda oldukça sessiz olan 307'nin gürültü düzeyi yüksek hızlarda artıyor. Dördüncü viteste 100 km/s hızda ölçtüğümüz 66 dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızda ölçtüğümüz 69 dB(A)'lık değerler, rakiplerinin düzeyinde. Peugeot 307'nin en ucuz donanımlı modelinde bile, dört tekerlekte disk, ABS, elektronik fren gücü dağıtıcısı, fren destek sistemi standart olarak sunuluyor. Ancak, gelişmiş fren sistemine rağmen 60 km/s hızdaki panik frende 15 metrede duran otomobil, 100 km/s hızdaki panik frendeyse 41 metrede durdu. Rakiplerinin 40 metrenin altına indiği düşünülürse 307 bu konuda sadece ortalamaları tutturuyor. 130 km/s hızdaki frende 63 metre duruş mesafesiyse tüm rakiplerinden fazla. 307'nin standart donanımındaki ani fren yapıldığında otomatik olarak yanan flaşör sistemi, tehlike anında arkadan gelen araçların uyarılmasını sağlıyor.
"bir daha 307 almam" diyen arkadaşlar sadece z rot başlarından kaynaklanan ses yüzünden bu araçtan vaz geçmektedirler . bu özellikleri bir daha düşünsünler ve ardından maliyeti 30 tl olan z rot başı yüzünden bu araçtan vaz geçen arkadaşlara bir daha düşünmeleri için tavsiye olunur...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder